Willemijne en Sander op de fiets

Sander: Amerika: Bin there, done that....... Mexico here we come

Na vijf weken fietsen in Amerika en vele verhalen van Willemijne zal ik ook iets op de blog zetten. Het kan wat dubbelingen bevatten maar ja dat is dan maar zo.

Samenvatting: Amerika is mij erg meegevallen. De natuur is er prachtig, alle mogelijkheden voor actief toerisme zoals lopen, fietsen, camperen enz, Redelijk veel dieren en planten, Aardige mensen,erg gastvrij en bezorgd.

Enkele zaken die ik het vernoemen waard vind

  • Het vele en erg vette eten en daardoor de wat mollige uitstraling van `enkele` amerikanen: De verhalen zijn waar. Hamburgers, cola, friet chips en natuurlijk `al you can eat´ bufetten. Na vijf weken ben je blij om Mexico in te gaan op zoek naar normaal eten. Gelukkig eindig je dan de eerste dag aan een chinees `all you can eat buffet´.
  • De gastvrijheid van mensen: Een keer zijn we bij iemand thuis uitgenodigd, ergleuk. Een tweede keer stond ons tentje op de camper plaats in de hele harde wind op gravel en ging iemand voor ons uit zijn camper zodat wij zijn koelkast mochten plunderen en lekker konden slapen, echt top.
  • Meningenworden gebaseerd op beeldenuit de idiotbox (ook wel tv genoemd): Naar Mexico op de fiets?!! Nooit doen!!!. Je wordt daar door vrachtwagens van de weg gereden en voor je de grens over bent ben je al door banditos overvallen. Neem in ieder geval een geweer mee. Heb je wel een paspoort bij je,anders kan je Amerika niet meer in.? Ditis degemiddelde reactie van een Amerikaan oponze reisplannen. Wanneer je dan doorvraagt waarom ze er zo over denken dan weten ze dat niet. Ze kennen niemand die er iets vervelends heeft meegemaakt. Zoals een wat kritische amerikaan ons vertelde worden alle mensen gevoed door de Amerikaanse idiotbox. Ik kan niet zeggen dat ik de Amerikaanse televise erg diepgaand vond. Er iswel veel sport, films en series dus heb ik er met veel plezier naar gekeken
  • Biertje?? Eerst je identiteitsbewijs zien...Op zich heb ik hier geen problemen mee. Maar als je er na een week of twee achter komt dat dit alleen aan jou gevraagd wordt dan begin je jezelf toch af te vragen waarom. Ik blijk er erg jong uit te zien en aangezien de minimumleeftijd 18 en soms 21 is moeten ze toch even kijken of ik dat wel haal. Het mooiste was een oude dame in een winkeltje die met behulp van de zakjappanner er achter kwam dat ik wel degelijk aan de eisen voldeed om een Budweiser te kopen.
  • The faster the eye travelles the lesser it sees: Deze uitspraak kwam ik tegen op enkele borden in de nationale parken en ik kan wel zeggen dat ik de snelheid van fietsen geweldig vind. Snel genoeg om vooruit te komen en niet de hele dag hetzelfde te zien. Niet te snel, zodat je je omgeving niet goed in je op kunt nemen. Zo zien we onderweg veel planten endieren(herten, bergantilopes, rendier, roadrunner encoyote, vossen, slangen (dood en levend), reptielen,veel (roof)vogels enz.)

Al met al bevalt het me nog wel. Ik durf het volgende land wel aan, dus:

MEXICO...... VENGAMOS !!!

Reacties

Reacties

Ankie

Ha die Sandrer en Willie,

Nou, dat ziet er allemaal heel positief uit! Erg leuk dat jullie reis zo plezierig verloopt. Houwe zo!
Groetjes,

Ankie.

Ankie

Sandrer moest natuurlijk malle Sandrer zijn ; ) sorry voor de spelvout (of valt deze jullie niet meer op nu je al een tijdje niet meer in The Netherlands bent?

Karin de Vos

Sander je kent me niet maar Willemijn wel van de kwekerij van haar oom Krijn. Ik vind jullie tocht helemaal te gek. Toen ik je verhaaltje las moest ik bij het biertje erg lachen. M,n zoon woont nu 3 jaar in de staat Oregon, waar je 18 moet zijn om alcohol te mogen drinken. Hij is inmiddels 33 en moet nog steeds iedere keer z,n indentiteits bewijs laten zien.
Groetjes, Karin.

Vera Rovers

Hoi Sander en Willemijne,

Echt te gek jullie verhalen en foto's! Mooi dat jullie zo gastvrij ontvangen werden. En al die dieren en planten, bloeiende cactussen en een kangoeroemuis die meespringt, heel gaaf! Blij dat alles goed gaat!

Mucha suerte allí!

Vera

Vincent

Ik had zoveel nog niet verwacht op de site. Ben verrast. Erg leuk verhaal, San. En ja, ik zal hier geen flauwe grappen gaan maken over die ietwat jeugdig, licht naieve uitstraling die je nu eenmaal hebt.

veel plezier! en ik blijf jullie nu beter volgen.

gr. Vincent

Angela

Het ziet er super mooi uit. Veel plezier in Mexico en pas toch maar een beetje op voor al die bandieten :-)

groetjes,
Angela

Marcel

Ha die Willemijne en Sander!

Leuk om jullie verhalen te lezen en voor ons natuurlijk heel erg om hier achter je PC naar die prachtige foto's te kijken. Stinkend jaloers...

Maar heel veel plezier de komende kilometers in Mexico!

Groeten,

Marcel

Sabine

Supermooi jullie verhalen op de site... Vind het prachtig om ze te lezen! Mooie foto's ook. Aan afwisseling in het landschap is zeker geen gebrek! Grappig dat er ook een foto tussen zit van een net ontwakende Sander in de tent, inclusief verwarde blonde krullenbos haha ;-)..

Deze dame gaat zich zo maar weer met een pizza uit de magnetron voor de Idiot-box installeren...

Groetjes vanuit Wageningen van Bien

Dennis

Mooi verhaal, goed om te horen dat de reis uitstekend verloopt.

groeten uit Utrecht,

Dennis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!