Willemijne en Sander op de fiets

Teruggewaaid naar Page

Vanaf Bryce Canyon zijn wenaar Kodachrome Basin gereden. Onderweg zien we wel 10 dode herten langs de kant de weg in verschillende stadia van ontbinding. Dat is ook wel te ruiken.Ze laten hier alles liggen, ze hebben toch een auto met airco waarmee ze er langs kunnen scheuren. Kodachrome Basin (de naam komt van Kodak) is een State Park en wederom rustiger dande Nationale Parken. We doen een trail met de fiets, langs alle aparte creaties van de natuur.Er is wel een hoop rood zand, dat we na een week nog overal terugvinden. Vanaf dit park fietsen we 80 km dirt road, met sommige stukken onbegaanbaar los zand. Maar wat een uitzichten!! Door canyons, bogen van steen en we zien zelfs nog een paar overgebleven (lees: nog niet geschoten of doodgereden) wilde dieren!!Gelukkig wacht er 's avonds een `all you can eat' bbq bij de camping en dat laten we ons geen 2 keer zeggen. Dus gaan we 's avonds misselijk naar bed.

We waren net goed op stoom! Na een goede week fietsen, besloten we een rustdag te nemen. Een motel met eigen keuken, (lekker aardappels, vlees en groenten klaarmaken) en een achtertuin met picknicktafel en bbq. Na deze rustige dag wilden we op weg naar de zuidkant van de Grand Canyon. We moesten zeker 100 km afleggen, omdat er tussenin geen plek zou zijn om te slapen. Na 20 km en 3 uur verder, werd het mij te gortig. Dit gaan we dus niet halen. Met een windkracht van 30 mijl per uur opons hoofd, een gemeen vals plat en chocola in m'n benen besloten we dat dit de eerste keer in onze fietscarriere zou zijn dat we om zouden draaien.De terugweg was dus verdacht makkelijk, zelfs zonder te trappen kwamen we weer terug bij hetzelfde motel. Onze kamer was nog vrij.Mooi, dan het verdriet maar wegdrinken met een paar biertjes....en morgen weer een poging!

Eigenlijk was het niet de bedoeling, maar ik heb even wat foto's op de weblog gezet terwijl de beheerder van het motel weg was. Als hij er wel is, komt het er ook niet van, want hij lult me de oren van het hoofd. Ik weet nu alles van de mormonen, navajo's, poligamisten, de dreigbrieven die hij naar iedere Amerikaanse president(skandidaat) stuurt, zijn guns, scheidingen etc etc.Het uploaden van foto'sgaat echter wel erg traag, dus het zijn er maar 3. De rest volgt nog, wantvan een gulle gever hebben we meer fotoruimte gekregen...bedankt!!. Die moeten we nu natuurlijk wel volmaken.

Eddy

Hallo Sander en Willemijne

Leuk dat jullie af en toe een berichtje schrijven en dat er, mede door toedoen van een gulle gever, nu ook een paar foto's geplaatst zijn!
Hier stormt het momenteel niet en sneeuw hebben we alleen nog in de alpen.

Ik wens jullie veel plezier met weinig tegenslagen!

Eddy

Ankie

Hoi Willemijne en Sander,

Wat ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen!Hopelijk is jullie poging 2 geslaagd en ik zou zeggen, succes bij de volgende kilometers. Tja, ik kan er niet over meepraten. Mijn fietstochtjes zijn niet langer dan van Wouw naar Roosendaal. Ook leuk trouwens, met alle koeien en schapen die Bas aanwijst onderweg.
Tot de volgende keer.

Groetjes uit Wouw!

Chantal

Hai Willemijne en Sander,

Spannende verhalen over sneeuwstormen en bevroren tenten. Is dat soort weer daar gebruikelijk in deze tijd van het jaar?

Ik kijk geregeld even op jullie weblog. Hier in Arnhem gaat alles z'n gangetje.
Ik hoop dat de tweede poging vanaf het motel beter uitpakt. Hoe ver is het nu nog tot de Grand Canyon?

Groetjes,
Chantal