Willemijne en Sander op de fiets

Brrrrr..... ijs op de tent!!

Sinds de vorige update hebben we weer heel wat gezien en meegemaakt. In een onbewaakt ogenblik schoof Sander van de weg in het grind. Zijn fiets ging onderuit en daar lag hij op z'n buik. Gelukkig lag alleen zijn hand open en was het dit keer geen Afrikaans zand, maar Amerikaanse kiezels die we eruit moesten pulken.

We hebben 2 Nationale Parken bezocht, Zion en Bryce. Zion was mooi, daar hebben we een wandeling gemaakt met griezelige afgronden. Het was echter supertoeristisch, niet echt wat voor ons dus. We hebben er een rustdag genomen en ons lekker met de shuttlebus laten rondkarren. Dat is weer eens wat anders. Om uit dit park te komen moesten we door een tunnel waar fietsers niet toegelaten worden. Een pickup nam ons gelukkig mee en in de tunnel begreep ik goed waarom we daar niet mochten fietsen.

Naar Bryce was een flinke klim, flink zweten dus.Je moet daar toch van genieten, want het kan de volgende dag zomaar anders zijn!!!!We kwamen terecht in een sneeuwstorm, die met tussenpozen een hele dag duurde en die ons veroordeelde tot 2 uur in een benzinestation te zitten. Daarna is het alleen maar verschrikkelijk koud geweest, met ijzige wind en vannacht zelfs ijsafzettingen aan de binnenkant van de tent. Al je kleren aantrekken die je bijje hebt en de nacht uitzitten, is het enige wat je kunt doen. Of 150 dollar betalen om in een lodge te slapen. Maar ja, we moeten nog een heel jaar!

De Amerikanen zijn over het algemeen erg aardig. Iedereen maakt wel een praatje, ook als je niet op de fiets zit. Sommigen zijn wel erg oppervlakkig, maar ja, je hebt ook niet altijd zin in diepgaande gesprekken. Verder is het goed zoeken naar fatsoenlijk eten.Al die ketens met burgers en friet, daar wordt je wel een beetje moevan. Dus eindig je de dag soms met macaroni uit blik,als je uitgehongerd bent, krijg je dat wel weg......

Nu gaan werichting Grand Canyon........

Monique

He Sander en Willemijne,

Net jullie website bekeken. Genoeg belevenissen in ieder geval de eerste paar weken. Dat belooft wat voor de rest van het jaar. Heel veel plezier, geniet ervan! En je kunt jezelf altijd nog een keer een luxe overnachting kado geven van Sander zijn gokgeld.

Groeten Monique

Ivo en Chanty

Ha Sander en Willemijn,

Niks vervelender dan een stel kiezels in je lijf. Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen en je niet al zo snel in 1 of ander ziekenhuis terecht komt.
Leuk om jullie avonturen te volgen.

In Raalte hebben we een leuk feest gehad. Willie, Jan, Ruben, Rik en zelfs Gerben waren natuurlijk weer present. Geen rare praktijken gebeurd als een plas-deurmat of balkon-passer of zo, ach ja zo zie je maar dat iedereen ouder wijzer wordt!

We kijken uit naar jullie foto's (of gaan die niet op deze site komen?).
Doe voorzichtig en geniet er lekker van!

edwin p

Zo eindelijk op weg, nog geen spijt ?, (ijs in je tent).
Extra fotoruimte bestellen heeft niet zoveel nut bij jullie volgens mij, of komt er nog wat ?.
Groeten uit Barendrecht