Willemijne en Sander op de fiets

Ecuador 2

Aan de beklimming van de Cotopaxi vulkaan houden we een genadeloze spierpijn over. Je zou denken dat dat niet kan in ons geval met een topconditiena 8 maanden fietsen, maar het kan! We kunnen nauwelijks de trap op of aflopen, en het is lachwekkend om te zien hoe we de fiets op- en afstappen. Gelukkig gaat het fietsen nog wel, zolang het niet koud is.

Ecuador staat gelijk aanveel hoogteverschil, zolang je de Panamericana volgt door de Andes. Het is hele dagen op en neer, 500m omhoog, 1000m dalen, weer omhoog, weer dalen, etc etc. Wij gaan van noord naar zuid, de rivieren van oost naar west, dus we stijgen van rivier naar top en dalen weer naar rivier en zo verder... Soms is het ontmoedigend, maar achter iedere bocht schuilt weer een nieuwe verrassing en een nieuw uitzicht. Besneeuwde bergtoppen, vulkanen, woestijn, canyons, rivieren, onze eerste Andescondor (!) en veel eucalyptusbomen. Door hun overweldigende geur heb je soms het gevoel alsof je in een turks stoombad aan het rondrijden bent. En dat voor niks!

We blijven bijna een week uitrusten in Cuenca, een koloniale stad met een relaxede sfeer. We trekken op met 2 Duitse jongens waarmee we uitgaan. Voor het eerst dans ik de Reggaeton en dat werd tijd, want deze muziek horen we al vanaf Mexico. Vanuit Cuenca fietsen we zuidelijk naar de stad Loja. De ritten zijn super, de weg slecht met stukken onverhard en daardoor erg rustig. Het lijkt net alsof ze lukraak om de zoveel km een nieuw wegdek over het oude leggen. Tijdens de afdaling moet je opletten dat je niet tegen de nieuwe betonblokken aanrijdt die er zonder waarschuwing liggen. We fietsen over bergkammen waarbij we aan de ene kant een geweldig ver uitzicht hebben en aan de zeekant de dichte mist omhoogtrekt en over de top waait. Daardoor kan er tussen beide kanten van de Andes een groot temperatuurverschil ontstaan.

Op de zwaarste dag tot nu; 100km, 10 uur fietsen en veel hoogtemeters, worden we opgeschrikt tijdens een rustpauze. Een auto passeert ons en vlak daarna horen we getoeter en gekrijs. De auto heeft een varkentje aangereden, wat nu spastisch ligt te trappelen en na een minuut stil blijft liggen. Een fietser die aan komt rijden vertellen we het gebeurde, want het zou toch zonde zijn om het daar te laten liggen, er kunnen tochheel wat hamlapjes van gemaakt worden. Mijn honger is in ieder geval wel over....

Kees Molenaar

De schrijfstijl is weer als vanouds. Om van te smullen! (zei ook het varken). Het wordt nu weer tijd voor een samenvattende beschouwing van Sander!

Veel plezier met Liesbeth en Corné

Marloes

He Willemijne en Sander,

Wat een leuk verhaal weer en wat een super foto's. Echt schitterend!!!
Hopelijk liggen jullie nog op schema om Liesbeth en Corne te ontmoeten!! Ik wens jullie een fijne tijd toe samen. Maar dat zal vast wel goedkomen.

Liefs Marloes

ia.konings@kpnplanet.nl

Hallo Willemijne en Sander, Wij ,tante Ali en Oom Izak,volgen al een tijdje via de computer jullie lotgevallen in Zuid Amerika. Geweldig ! Gisteren hebben we jullie ouders nog gezien op de 85ste verjaardag van jullie opa. Het was een mooie dag met toch wel veel bezoek.wel fijn voor opa.Hartelijke groeten van ons , we blijven jullie volgen(weliswaar niet op de fiets,maar het is toch volgen) Tante Ali en Oom Izak.

Karin de Vos

Wat zou ik graag stiekum achterop willen zitten. Ik geniet van jullie verhalen en belevenissen.
Ik wens jullie alvast fijne feestdagen toe ( hebben jullie een piepklein opvouwbaar kerstboompje achter op?)
Groeten , Karin.

Wouter Prinsen

Hola!
Leuk om jullie onderweg tegen te komen, altijd top om andere fietsers te spreken, hoewel het toch vrij schaars is.

Ben naar de Best Bikes gegaan in Lima en de slag heeft ie eruit gehaald voor 4 soles! Thanks for the recommendation!!!

Goede reis, i will keep an eye on you! enjoy the ride!!

groeten,

Wouter en Will

Vera Rovers

He Willemijne en Sander,

Wat gaaf, die foto op de top van de Cotopaxi! Wij hebben toen ook een poging gedaan een vulkaan (in Chili) te beklimmen, maar moesten net onder de top omdraaien, omdat het te glad en gevaarlijk werd. Wat was dat balen!
Cuenca is inderdaad relaxed hè.

Goede kerst en oudjaar daar! Drink maar op nog vele mooie avonturen in Zuid-Amerika!

Groetjes,

Vera

Khing en ALLE BuildDesk collega's

Hi Willemijne,
Vanavond hebben we ons BuildDesk Kerstfeest gevierd in Arnhem; Uiteraard met de inmiddels traditionele hard-Rock-Wool Kerstband.
Dit nummer hebben we speciaal aan jou opgedragen:
Miss You !!